Codurile de Bare
Codurile de bare sunt simboluri care pot fi scanate electronic folosind sisteme bazate pe laser sau cameră. Ele sunt utilizate pentru a codifica informații precum numerele de identificare ale produselor, numere seriale și numere de lot. Codurile de bare joacă un rol important pe lanțul de distributie permițând participanților precum retaileri, producători, transportatori și spitale să automatizeze identificarea și urmărirea produselor pe măsură ce acestea se deplasează în cadrul lanțului de distribuție.
GS1 administrează cateva tipuri de coduri de bare, fiecare destinat a fi folosit întro situație distinctă.
Coduri de bare EAN/UPC
Codurile de bare, EAN/UPC sunt tipărite teoretic pe fiecare produs de consum în intreaga lume, fiind cele mai vechi și mai larg răspandite dintre toate codurile GS1.
Codurile de bare EAN/UPC sunt proiectate pentru medii cu volume mari de scanare, de aceea sunt compatibile utilizării în punctele de vânzare din retail (POS). Aplicațiile de citire se limiteaza la GTIN articol, cupoane, coduri interne.
Codurile de bare EAN/UPC se folosesc și in mediu de distributie si logistică.
Problema este că, dintre toate aceste variante a fost ales codul UPC / EAN 13 pentru folosirea pe scară foarte largă, deși are mai multe inconveniente:
-codifică mai puține informații decât orice alt cod cu 12 câmpuri de bare
-necesită artificii greoaie de calcul pentru a recunoaște sensul de citire, luxru ce se rezolva nabal prin folosirea a două caractere de control diferite la capetele codului, așa cum și este natural introdus în multe din celelalte coduri existente
-introduce complet inutil un caracter de control central, ce nu are absolut nici un rol funcțional real.
Toate aceste artificii stranii au avut un singur rezultat, deloc util în citirea codului:
apariția celor trei caractere de control identice la începutul, mijlocul și finalul codului, caractere ce codifică numărul 6 în acest cod. Așadar, prin aceste artificii stranii, fiecare produs este marcat cu numărul 666
Probabil că este vorba de o coincidență!… 🙂 🙂 🙂